Retur& Ombytning

Herunder finder ud vores Retur og ombytning-politik

 

RETURNERING OG OMBYTNING AF VARER

Returnering:

Du kan sende dit køb tilbage til os indenfor 14 dage efter modtagelse af din pakke, og vi betaler pengene retur, for de varer du returnerer. Når din returpakke ankommer hos os har vi 2-5 hverdage til at behandle den her.

Du modtager en mail fra os, når vi har behandlet din retur pakke. Du skal indenfor 5 dage kontakte os hvis der er uoverensstemmelser mellem det som du returnerer og det vi behandler. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du ikke afhenter din pakke, men den kommer retur til os ikke afhentet trækker vi et gebyr på 49 kr. fra din ordre. Hvis du har bestilt en vare til afhentning på adressen men ikke afhenter den, fratrækker vi et håndteringsgebyr på 19 kr.

Varen sendes til: Calouv, Kongensgade 1 5000 Odense C.

Ønsker de at ombytte en vare til en anden størrelse, betaler køber selv fragten for returneringen, og vi betaler for forsendel af den anden størrelse. Vi sender først den nye/anden størrelse afsted, når vi har modtaget den ombyttede vare fra køber.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops og pakkeboxe. (Hvis pakken sendes uden omdeling/til pakkeshop, opkræves et håndteringsgebyr på 39 kr.)

Du kan også fortryde købet ved at aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores åbningstid eller efter aftale.

Varens stand, når du sender den retur - Hvis varen har mistet værdi og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke får købesummen retur.

Skulle du ønske at returnere et produkt i brugt stand, må varens forringelse ikke være udover det, som er normalt når man prøver tøj i en tøjbutik. Derfor kan tøjet prøves og kontrolleres, som hvis du er i et prøverum. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

OBS Varer uden hang tags tages ikke retur. Sko må ikke være gået i og have synlige tegn af brug. Derudover skal alle varerne være i original emballage og med mærker på tøjet. Derudover skal skotøjsæsker sendes retur, og fragtlabel må ikke sættes direkte på æsken.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet - Hvis du fortryder dit køb hos os får du pengene retur for de varer du returnerer til os. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

REKLAMATION

Hvis du har en reklamation på et produkt, bedes du tage kontakt til os via calouv@calouv.dk. Mailen skal indeholde følgende oplysninger: *navn, *ordrenummer, *hvad reklamationen drejer sig om og et *vedhæftet billede af reklamationen.

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Obs at der er begrænset reklamationsret på lynlås, nitter, glimmer og perler/palietter.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:  Calouv, Kongensgade 1, 5000 Odense C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Dette kan ske på bagsiden af den medsendte faktura.